Sampling
Sampling prikkelt de zintuigen
Sampling biedt je doelgroep de mogelijkheid jouw product daadwerkelijk in handen te krijgen, te zien, proeven, ruiken, voelen en te ervaren onder de meest gunstige voorwaarden. Er is geen eerlijkere en directere manier van promotie. Ervaren is geloven!
Full service sampling bureau
J.u.i.c.e. Promotions zorgt voor de basisvoorwaarden: de juiste locaties, het juiste moment en de juiste boodschap. De combinatie van opvallende en praktische materialen en enthousiaste merkambassadeurs doet de rest. Onze teams creëren een onvergetelijk moment en zorgen voor een positieve attitude ten opzichte van jouw product. Je merk wordt middels deze brand activation tool geassocieerd met een unieke beleving, een verfrissing, een moment van rust of een positieve verrassing. Hiermee dragen we niet alleen zorg voor een directe verkoopimpuls, maar zijn er daarnaast zeer positieve lange termijn effecten meetbaar.
Sampling en attentiewaarde
Sampling zorgt dan ook voor uitstekende resultaten, dankzij de hoge attentiewaarde. Door een product, sample of een speciale proefverpakking uit te delen, krijgt de consument je product in handen, en vaak op de plek waar het ook direct kan worden gekocht. Er is geen effectievere methode om consumenten aan te zetten tot een aankoop.
Uit diverse onafhankelijke onderzoeken blijkt dat meer dan 80% van de Nederlanders sampling een prettige manier vindt om met nieuwe producten in aanraking te komen. Met een campagne heb je bovendien de mogelijkheid om een grote en specifieke doelgroep te bereiken. Onze pragmatische en cross mediale werkwijze heeft zich in de loop der jaren als zeer effectief bewezen en blijkt een zeer waardevol onderdeel binnen de marketingmix.
Sampling specs
Een succesvolle samplingcampagne is alleen mogelijk als alle details kloppen. En dat zijn er nogal wat. Dat begint al met de conceptontwikkeling. Wat deel je precies uit als sample, op welke locaties wil je dat doen en op welke manier? We gaan samen met onze opdrachtgever dieper in op de vormgeving en de activatie. Welke kleding draagt het team, hoe past dit bij de campagne en is het nog steeds praktisch toepasbaar? Voelen de promotors zich er fijn in?
Materialen en visuals
De zichtbaarheid van een samplingteam staat of valt met de visual. Tussen de mensenmassa’s valt het team zelf snel weg en dus wil je snel de hoogte in. Met een uitgekiende promo-unit, een foodtruck of een billboardwagen pak je wel die aandacht. Zo hebben we in het verleden al heel wat wagens omgebouwd tot samplingunit. Wanneer de samples klein zijn, zijn de opties enorm. Van kleine gebrande personenwagens tot specials als tuktuks, lelijke eendjes, bakfietsen of samplescooters. Bij de grotere samples heb je in ieder geval de ruimte nodig. Daar passen de foodtrucks en omgebouwde vrachtwagens en bussen uitstekend.
Cold sampling
En dan is er nog de uitdaging van cold sampling. Het uitdelen van frisdranken, verse producten en ijs vergt veel logistiek. De producten moeten allereerst in het magazijn op de juiste temperatuur worden bewaard, maar ook tijdens de acties precies op het juiste aantal graden worden uitgedeeld. We werken met crushed ice, koelplaten, aggregaten en speciale koelboxen en natuurlijk met koelwagens voor het transport. Tijdens de acties worden structureel temperatuurcontroles uitgevoerd door de teamleiders en door de Quality managers op hun routes door Nederland en Belgie. Ook tijdens de presentatie zorgen we ervoor dat het gekoelde effect wordt benadrukt in de zichtbaarheid.
Elke vorm van samples uitdelen verdient een eigen aanpak
De mogelijkheden zijn eindeloos en als specialist vertellen we je er graag alles over. Denk bijvoorbeeld eens aan sampling op:
Plannen voor een sampling campagne? Of benieuwd naar een creatieve mogelijkheid om jouw product onder de aandacht te brengen van de doelgroep? Bel ons dan op 020-5813070 of neem vrijblijvend contact op via onderstaande button. We vertellen je graag alles over onze passie!
Geef mij vrijblijvend advies
Of bekijk ons portfolio