fbpx
Waarom zit Pepijn op de wc?
terugspoelen
Hij kreeg van ons een sample van Page.
vooruitspoelen
Lees nu gauw de Case van Page Vochtig.
Bekijk project

Wat merken studenten van al die merken? En hoe activeer je ze?

We hebben er allemaal een beeld bij, maar de typische student bestaat helemaal niet. Net zo min als de typische huisvrouw, de zakenman of de docent is er geen standaard student. Het beeld van de kakkineuze, opgeblazen, soms charmante, maar schreeuwende begin-twintiger is achterhaald. Bijna iedereen in Nederland kan studeren en de diversiteit was nog nooit zo groot. Achtergrond, toekomstbeeld, kledingstijl en voorkeuren voor producten; vul het zelf maar in. De student is iedereen. Hoe we aan die wijsheid komen? Simpel, we werken al vijftien jaar, iedere dag met ze. 

Een andere kijk op de toekomst

Is er veel veranderd in de afgelopen decennia? Wij denken van wel. En het zit niet zozeer in de veelzijdigheid van de mensen, die was er altijd al. Hoewel we zien dat authenticiteit meer gewaardeerd wordt dan jaren geleden. Je mag uniek zijn, je mag jezelf zijn, er zijn geen vastomlijnde groepen. Men lijkt vrijer te zijn, zoals in de jaren 60-70. Toch zit het grootste verschil in het arbeidsethos, in de toekomstdromen. Als we één ding mogen noemen wat opvalt, is het dat werk en opleiding een andere diepgang hebben gekregen. We zijn definitief af van het gegeven dat je een keuze maakt voor de rest van je leven. We gaan niet meer voor het gouden horloge na 25 jaar trouwe dienst. Jongeren willen toegevoegde waarde bieden, iets bijdragen, duurzaam en compleet passend bij hun eigen identiteit. En ze willen flexibel blijven, zich kunnen aanpassen bij de fase waarin ze zitten. Het gaat economisch goed, we zijn vrij en dus is zelfontplooiing (volgens de piramide van Maslow) het grootste goed.

Waar heeft een student behoefte aan?

Dat betekent echter niet dat iedere student al zover is. In het dagelijkse contact zien we studenten die vooral voor het geld gaan, anderen werken vooral voor het contact met elkaar en weer anderen zijn vooral op zoek naar waardering. Natuurlijk wordt men door elkaar en de media beïnvloed. De behoeften zijn individueel, maar worden open met elkaar besproken. Dit geldt ook voor de consumptie van producten en en merken. We hebben veel mooie gesprekken over veganisme, over reizen met het vliegtuig of auto, het gebruik van suiker, zout, alcohol en drugs en over technologie en mediagebruik.Studenten lopen niet allemaal warm voor dezelfde zaken, maar ze zijn wel degelijk te activeren als groep. Maar hoe krijg je dat dan voor elkaar en hoe bereik je ze überhaupt?

Om studenten te bereiken zul je ze moeten begrijpen, individueel. En dat betekent dat je daadwerkelijk met ze in gesprek moet. Live. Via studentenverenigingen en via het netwerk. Maar waar begin je? De eerste mogelijkheid: de introductieweken in de studentensteden. Hoe, dat vertellen we je in de volgende blog.  Heb je een concreet idee en heb je hulp nodig bij de executie? Neem dan contact op via het contactformulier, het algemene nummer of via sales@juicepromotions.nl


J.U.I.C.E. Promotions is aanwezig tijdens de introductiemarkten en weet de aandacht van studenten vast te houden.

Lees hier onze case.


WIL JE OOK EEN SUCCESVOL PROJECT MET ONS STARTEN?

NEEM NU VRIJBLIJVEND CONTACT MET ONS OP

KLIK HIER VOOR PROMOTIEWERK