Staatsloterij Oudejaarstrekking Front of store actie
Staatsloterij Oudejaarstrekking Front of store actie
Zeg je Oud & Nieuw dan zeg je Staatsloterij Oudejaarstrekking! Elk jaar op 31 december om 24.00 precies wordt bekend gemaakt wie de gelukkige is van een groot geldbedrag. Afgelopen jaar, 2016, kon er 30 miljoen worden gewonnen of 1 van de 250 Mini’s en nog vele andere geldprijzen.
Opdracht
In opdracht van de Nederlandse loterij heeft J.u.i.c.e Promotions een front of store campagne uitgevoerd ter promotie van de Oudejaarsloten van de Staatsloterij. De campagne is uitgevoerd op 75 verschillende locaties. Verschillende filialen van de Kruidvat, Jumbo en Coop zijn bezocht.
Doel
De promotors deelden voor de winkel flyers uit en waar mogelijk stond een gebrande Mini Cooper voor de deur. De doelstelling van de front of store campagne was om meer aandacht te genereren op de verkoop van de Oudejaarsloten. De doelgroep van de actie waren de bezoekers van de Kruidvat, Jumbo en Coop en daarnaast de overige bezoekers van de winkelcentra.
Propositie
De actie stimuleerde het vroeg aanschaffen van de Oudejaarsloten, door de koper kans te laten maken op het terugwinnen van zijn/haar Kerstinkopen, indien de loten voor Kerst werden gekocht.
Resultaat
De teams hebben gezorgd voor een stijging in de verkoop bij de deelnemende winkels. De doelstelling om de verkoop te stimuleren is overschreden! Door de Mini Coopers werd er veel zichtbaarheid gecreëerd waardoor veel consumenten een Oudejaarslot hebben gekocht!
See you next year!