Spraakmakende guerrilla marketing van De Zorgenmakers
De Zorgenmakers & Oranje plastic bloemen
Veel Twentenaren keken vreemd op toen er in alle stilte in het eerste weekend van september ruim 20.000 oranje plastic bloemen het aangezicht sierden van de regio in het oosten. Ze zijn geplaatst bij ziekenhuizen, zorginstellingen, stations, perskantoren, rotondes en diverse andere plekken in de openbare ruimte in opdracht van een geheimzinnige opdrachtgever, die zich voorstelt als De Zorgenmakers.
Gezondheidszorg
De werknemers willen met de ludieke actie aandacht vragen voor de soms abominabele toestand in de zorg waarvoor ze niet verantwoordelijk willen worden gehouden.
De actie vraagt aandacht voor de kwaliteit van de gezondheidszorg. Op de bloemen staat de opdruk “Ik doe wat ik kan” en er hangt een kaartje aan de steel. Met het weggeven van de bloemen willen De Zorgenmakers laten zien nog altijd hun best te doen voor goede gezondheidszorg