Sandwichbord heropening Juwelier Remark
Heropening
Juwelier Remark in Leeuwarden is begin dit jaar door brand bij de achterburen getroffen door rook- en waterschade. De afgelopen 4 weken zijn ze dicht gegaan en hebben ze de winkel compleet verbouwd en vernieuwd. Niet alleen het interieur maar ook het exterieur. Kortom: 3 november zijn ze voor het eerst geopend met de gloednieuwe winkel. Tevens hebben ze een nieuw logo gekregen met bijpassende huisstijl.
Sandwichbord
Het openingsconcept was: “Van harte welkom bij Juwelier Remark”. Hoe kan dit duidelijker worden gecommuniceerd dan vier leuke dames met een groot sandwichbord te laten rondlopen in de vorm van een hart! De dames spraken het winkelend publiek enthousiast aan en deelde hartensnoepjes uit. Iedere consument die op elke heel uur in de winkel aanwezig was maakte kans op een waardecheque van € 100,-.
Fieldmarketing
Bij fieldmarketing draait alles om de interactie met de klant. Social media en internetmarketing zijn hot, maar vaak worden de belangrijkste aspecten van fieldmarketing daarmee ondergewaardeerd. Neem nu het artikel over de negatieve aandacht van de Noord-Zuid lijn uit 2011 op marketingfacts.nl (Link: Het succes van het sandwichbord, met een knipoog). In dit artikel wordt duidelijk uitgelegd wat de toegevoegde waarde is van het contact met je doelgroep. Door dit directe contact is de kans op sympathie voor het probleem zeer aanwezig. Ook blijf je op deze manier met een ‘knipoog’ dicht bij de bron van het probleem, waardoor de ergernis in dit geval niet de kans krijgt om zich te verspreiden via online kanalen.