Mentos PopIn the Fantasy sampling campagne
Mentos snoepautomaat sampling: Fruit- en dropsmaken
Met PopIn the Fantasy zorgt Mentos ook echt voor een droom die uitkomt! De lekkerste fruitsmaken als sinaasappel, citroen, appel, bosbes en aardbei zijn dit weekend tijdens onze ludieke actie in Maastricht en Hoofddorp veelvoudig uit de Mentos snoepautomaat komen rollen. Ook de liefhebbers van de traditionele Mentos smaken drop, drop-mint en salmiak werden getrakteerd op een sample van de nieuwe Mentos PopIns in hun vertrouwde smaak.
De nieuwe Mentos PopIns zijn zacht van binnen én van buiten en bovenal verkrijgbaar in een handige hersluitbare zak. Alsof de ultieme Fantasy nog niet compleet was tijdens de sample actie, ontving een ieder de tweede verpakking ter waarde van €1,49 geheel gratis bij vertoon van de Mentos PopIns aankoopbon.
De Chewy dragees zijn door Mentos op de markt gebracht als nieuwe variant binnen het bestaande snoepsegment. In combinatie met het karakter van dit snoepgoed (zacht van buiten én van binnen) en de sample actie van ons promotieteam zijn we er in geslaagd om het merk Mentos te versterken, wat tevens de voornaamste doelstelling van Perfetti van Melle is geweest om de Mentos PopIns op de markt te brengen.
Doordat de sampling van de Mentos PopIns plaats heeft gevonden buiten de Albert Heijn vestiging, heeft dit veel kracht bijgezet aan het ‘1 + 1 gratis’ karakter, wat niet alleen het effect van de trial versterkt heeft, maar ook de verkoop van het product positief heeft beïnvloed. Dankzij het werk van onze promotors werd men in de gelegenheid gesteld de nieuwe dragees van Mentos op unieke wijze te ervaren, alvorens de verkoopdoelstelling werd bereikt.
Dankzij de sampling is het risico op een teleurstelling bij de klant geminimaliseerd en de merkbeleving optimaal. Daarnaast is ook de 1+1 gratis actie een uitstekende manier gebleken om de drempel voor de klant te verlagen. Dit heeft de conversie gestimuleerd op deze promotie-dag.