DFMA stelt meldpunt klachten streetmarketing in
DFMA stelt meldpunt klachten in
DFMA, de branchevereniging voor field- en streetmarketing, heeft een lijst van strenge regels opgesteld waaraan streetmarketingbureaus zich dienen te houden. Deze regels vormen de basis voor de Gedragscode Streetmarketing. Alle DFMA-leden hebben zich verplicht deze regels zorgvuldig na te leven. Door het naleven van deze gedragscode wordt de overlast door streetmarketingacties (bijvoorbeeld het uitdelen van samples of flyers) tot een minimum beperkt, maar kan het winkelende publiek toch optimaal worden bediend door informatieve, ludieke en interessante publieksacties. Mochten er ondanks deze strenge maatregelen toch nog klachten zijn, dan is er vanaf heden een meldpunt ‘Klachten code streetmarketing’.
Duurzaam promoten
Een van de belangrijkste maatregelen die in de code is opgenomen de verantwoordelijkheid voor het afval. Het streetmarketingbureau verplicht zich al het – door de actie veroorzaakte – afval op te ruimen. Daarnaast zijn er richtlijnen in de code opgenomen om publieksstromen in winkelcentra zo min mogelijk te onderbreken. Tevens zijn er door de branche beperkingen ingevoerd met betrekking tot de uit te delen hoeveelheden en aantallen artikelen per consument. DFMA heeft een brochure samengesteld waarin staat beschreven welke garanties de gedragscode gemeentes biedt en op welke wijze streetmarketingacties binnen de juiste kaders kunnen verlopen.
Mocht er ondanks alle voorzorgsmaatregelen toch nog iets mis gaan bij een streetmarketing actie dan kan er een klacht ingediend worden bij DFMA.
J.u.i.c.e. Promotions
Wil je jouw merk promoten of heb je inspiratie nodig? Wij kunnen je helpen bij het ontwerpen en uitvoeren van promotie acties. Van instore demonstraties tot aan street sampling, wij creëren mooie momenten voor jouw merk. Neem snel een kijkje in ons portfolio of kijk wat voor diensten wij hebben! Neem contact op voor vrijblijvend advies.