Een Feestelijk Kinder-blik
In 2018 is het bedrijf BOOST Shoppermarketing overgenomen en ondergebracht bij J.u.i.c.e. Promotions. De werkzaamheden van Boost Shopper Marketing zijn nagenoeg naadloos overgenomen door Art of Activation. Ondanks de naamsverandering blijft het bedrijf gevestigd in Nieuwkuijk. J.u.i.c.e. Promotions is echter ook betrokken bij deze doorstart, want de veldmedewerkers van Art of Activation zijn opgenomen in het bestand van J.u.i.c.e. Promotions. Als je meer wilt weten over de doorstart dan kan je daar hier meer over lezen.
BRIEFING
Ferrero kwam in de zomer van 2014 met een spannende briefing bij Boost. Voor het merk Kinder was Ferrero op zoek naar zogenoemde ‘chocoblikken’. Oftewel: luxe bewaarblikken die als ‘boter-bij-de-vis’ kunnen gelden voor trouwe en nieuwe klanten van Kinder. Er werd gezocht naar een partij die deze chocoblikken kon ontwerpen, produceren en het liefst ook nog aan de man brengen via een aansprekend display. Een klus naar hartenlust en dus stond de creatieve afdeling van Boost te springen om hiermee aan de slag te gaan. Binnen 24 uur werden al de eerste schetsen naar Fererro gestuurd en dat bleek een schot in de roos. Boost kreeg het vertrouwen in deze feestelijke opdracht.
CONCEPT
Vier elke dag een feestje! Dat is het concept dat Boost heeft bedacht om het Kinder-chocoblik zo aansprekend mogelijk te maken. We ontwierpen hiervoor een uniek chocoblik met een design dat direct aan Kinder doet denken. De tekst zorgt ervoor dat je dat fijne gevoel krijgt wat bij de producten van Kinder past. Iedere keer dat je het blik opent om iets lekkers te pakken vier je als het ware een klein feestje. Je trakteert jezelf en je gezin op een heerlijk Kinder-product na een dag vol werk, studie en/of sporten.
Boost is verantwoordelijk gesteld voor de creatie en sourcing van het chocoblik. Het blik is bedoeld om de gehele productrange van Kinder te promoten. Ook het bijbehorende display is door ons ontworpen en geproduceerd. In de look en feel hiervan komt het feestgevoel weer optimaal tot uiting via de slingers en vrolijke vormen en kleuren. In deze displays is ruimte ingebouwd voor zowel de blikken als de Kinder-producten. Het actiemechanisme hierachter houdt in dat shoppers een Kinder Chocoblik gratis krijgen bij aankoop van een bepaald aantal producten (drietal). Daarnaast zijn er kanalen waar het blik al afgevuld met Kinder-producten is afgestuurd en waar het als een geschenkverpakking wordt verkocht. Zo’n feestelijk blik is tenslotte een heerlijk cadeau voor jong en oud!
RESULTATEN
Doordat we met Boost de schouders eronder hebben gezet hebben we in korte tijd 32.500 blikken gerealiseerd voor Kinder en ruim 800 displays geproduceerd. COOP heeft de primeur van deze actie gehad. In het voorjaar van 2015 zijn de eerste 120 displays bij deze retailer geplaatst, tot groot genoegen van kinderen en klanten!
QUOTE
“Wij wilden met deze actie een aanzet geven om Kinder als “het” chocolademerk voor kinderen neer te zetten waar je elke dag een klein feestje kunt vieren. Boost heeft van concept tot uitvoering bewezen hier sterk in mee te kunnen denken”. Jeroen Stirnberg – Marketing Manager Kinder Benelux
Wil jij ook activaties voor je brands organiseren? Geen probleem! Wij denken graag met je mee over een opvallende promotiecampagne, promotie op festivals, een fundraiser, product promotie, roadshow of compleet maatwerk! De teams van J.u.i.c.e. Promotions staan ook in het najaar klaar voor een wervelende campagne, dus neem dus snel contact met ons op. Inspiratie nodig? Kijk dan gerust weven bij de andere cases op de website.
Categorien: