Case Heineken Speakerkratjes
Doelstelling
De doelstelling van deze case is het promotioneel ondersteunen van de introductie van de Heineken speakerkratjes.
Concept
Het Heineken promotieteam creëerde een ware experience in de Albert Heijn en ging swingend de winkel door. In de supermarkt stonden drie luisterschermen met Speakerkratjes, waaruit drie verschillende genres muziek klonken: pop, rock en disco. Wanneer de klanten op de speciale vloersticker gingen staan, begon de muziek automatisch te spelen door middel van bewegingssensoren. Het promotieteam had haar eigen winkelwagen ‘opgepimpt’ tot een swingende kar compleet met ingebouwde mp3 speler en Speakerkratjes. De consumenten konden op muzikale wijze kennismaken met het nieuwe product van Heineken. Het werd één groot feest!
Resultaten
Door een ware experience te creëren op de winkelvloer, werden de Heineken speakerkratjes extra krachtig geïntroduceerd. In drie weken tijd was er geen speakerkratje meer te vinden. Sommige supermarkten hanteerden zelfs intekenlijsten. De kratjes kregen enorm veel aandacht in de verschillende media en behoren nu al tot de Heineken premium-klassiekers. De actie was zeer geslaagd!
Categorien: