AEGON guerrilla marketing Ajax
Guerrilla marketing AEGON: Ajax Derde Ster
15 mei 2011, een gedenkwaardige dag voor iedere Ajax fan. Eindelijk weer kampioen, eindelijk die derde Ster! Samen met reclamebureau They was J.u.i.c.e. al enkele weken bezig om een guerrilla actie voor AEGON, de hoofdsponsor van Ajax, op poten te zetten voor de maandag na het kampioenschap.
Limited edition shirt
AEGON wilde graag iets teruggeven aan de Ajax supporters, een uniek aandenken aan dit feest: het limited edition 3 Sterren huldigingsshirt van Ajax. Deze actie werd door AEGON groot aangekondigd via Facebook, Twitter en banners op high traffic sites.
Maar voor zo’n shirt moet je wel wat doen! Vanaf 10.00 in de ochtend tot 17.00 in de middag, werden er, om het half uur, 15 originele Amsterdammertjes, getooid met de drie gouden sterren, geplaatst bij Ajax gerelateerde locaties zoals De Toekomst, de Sjaak Swart Brug, het Leidseplein en de laatste op het Museumplein. Via Facebook en Twitter werden er hints gegeven over de locatie van de Amsterdammertjes. Een ware stormloop was het gevolg! De resultaten: verdubbeling van het aantal AEGON likers op Facebook en in totaal 500.000 mensen die met deze actie, actief en interactief zijn bezig geweest.
J.u.i.c.e. Promotions
Wil je jouw merk promoten of heb je inspiratie nodig? Wij kunnen je helpen bij het ontwerpen en uitvoeren van promotie acties. Van instore demonstraties tot aan street sampling, wij creëren mooie momenten voor jouw merk. Neem snel een kijkje in ons portfolio of kijk wat voor diensten wij hebben! Neem contact op voor vrijblijvend advies.