Indirect Sampling
Indirect Sampling spannender dan je denkt
Indirect sampling wordt veelal als aanvulling gebruikt bij een bestaande face-to-face sampling campagne. Het is een relatief goedkope wijze om veel contacten te leggen en tegelijkertijd het product te laten ervaren. Het nadeel van indirect sampling is dat het merk doorgaans geen invloed heeft op de beleving van het product.
Ervaren bij indirect sampling
Wanneer je thuis een sample krijgt toegestuurd of deze krijgt overhandigd door de medewerker van bijvoorbeeld een winkel of tankstation ontbreekt er doorgaans iets in de beleving. De omstandigheden voor de optimale ervaring zijn namelijk niet gecreëerd. We hebben als brand activation bureau geen invloed op de omgeving, de sfeer en het moment dat de consument de sample ervaart. Er is geen live contact, geen vriendelijke glimlach en geen kwaliteitscontrole. Zo kan een frisdrank bijvoorbeeld koud worden uitgedeeld, maar pas later worden opgedronken.
Hoe maak je indirect sampling spannend?
Toch is de indirecte vorm van sampling wel degelijk spannend te maken. De beleving komt dan niet per definitie van een promotieteam, maar meer door de middelen die worden gebruikt. Zo plaatsten we voor supermarktketen Spar een koelkast met nieuwe streekproducten midden in het park. De opvallende setting en de triggerende boodschap zorgden ervoor dat consumenten zelf hun sample pakten. Hetzelfde effect hebben we bereikt met de interactieve vending machine van Kleenex. Ook in combinatie met een opvallende mailing zijn er vele mogelijkheden, maar er is meer ……
Onze tip: zet mensen aan tot actie, laat consumenten het product niet alleen zien, maar laat het ze ervaren met alle mogelijke zintuigen. Ervaren is geloven.
Jouw eigen indirect sampling campagne?
J.u.i.c.e. Promotions helpt bedrijven bij het promoten van hun merken. Samen bepalen we hoe en waar we jouw doelgroep zo goed mogelijk kunnen bereiken. Ben je op zoek naar een concreet activatieplan? Wij denken graag met je mee. Benieuwd wat we al hebben gedaan of op zoek naar inspiratie? Neem snel een kijkje in ons portfolio of kijk naar de verschillende kanalen waar we werken! Neem contact op voor vrijblijvend advies.