EditieNL interviewt Miguel Groeneveld, directeur van J.u.i.c.e. Promotions, over de do’s & dont’s van proppen en promotiewerk. Doordat proppen in de binnenstad van Amsterdam een steeds negatiever imago krijgt, is het des te belangrijker je promotie of activatie goed op orde te hebben. Het publiek iets door de strot duwen werkt allang niet meer. De mensen lopen met een wijde boog om de promotors heen, wanneer ze het gevoel krijgen dat een product of dienst wordt opgedrongen. Sampling werkt daarentegen nog steeds erg goed. Je geeft eerst iets en vraagt er dan pas iets voor terug. Dat kan informatie zijn bij enquêtes, een email adres, maar ook een aankoop gebaseerd op de geldende actie en de positieve ervaring.
“Every conversation starts with good listening …..”
verder is het natuurlijk essentieel open vragen te stellen. Ondanks dat tijd kostbaar is, geeft het de persoon in kwestie de mogelijkheid daadwerkelijk input te geven en het gesprek op gang te brengen. Benieuwd waar je nog meer op moet letten of zien hoe EditieNL het er vanaf brengt? Bekijk dan hier het interview!