Door to door sampling
Door to door sampling
Tachtig procent van de consumenten vindt het leuk om proefproducten of ‘samples’ thuis te ontvangen. Een groot deel schaft deze producten na het proberen aan. Door to door sampling is daarmee een enorm effectief marketinginstrument, veel effectiever dan bijvoorbeeld televisiereclame!
Sampling haakt in op het gevoel onder eindverbruikers dat producten eerst een keer gezien, gebruikt en geproefd moeten worden om er een goed beeld bij te vormen. De consument kan uit de eerste hand een product beoordelen!
Beland op het boodschappenlijstje
Het thuis proberen van samples biedt een heel belangrijk voordeel. Boodschappenlijstjes zijn en blijven hot. Veel klanten bereiden zich goed voor alvorens ze boodschappen doen. Consumenten zoeken zo houvast tijdens het winkelen. Impulsaankopen maken daardoor minder kans, want mensen kiezen thuis al wat ze willen hebben. Als ze kort daarvoor thuis kennis hebben gemaakt met een product door huis aan huis sampling, is de kans groter dat het op hun lijstje belandt.
Door to door sampling is heel gericht en doelgroep selectief
Huis-aan-huis-sampling kan heel gericht. Heeft u nog beperkte distributie? Dan kun je met door to door sampling in de omgeving van de winkels samplen waar je verkrijgbaar bent. De promotieteams vertellen dit bij het overhandigen. Om de respons te vergroten en meer meetbaar te maken, kan het promotieteam meteen een coupon overhandigen waardoor je op lokaal niveau een refund actie creëert! Ook targeten op welstands- en inkomensniveau is bij door to door sampling geen probleem. Wij weten immers alles van alle woonwijken in Nederland!
J.u.i.c.e. Promotions
Wil je jouw merk promoten of heb je inspiratie nodig voor een door to door activatie? Wij helpen je graag bij het ontwerpen en uitvoeren van allerlei promotieacties. Van nearstore demo’s tot aan city sampling, wij realiseren de mooiste momenten voor jouw merk en je doelgroep. Neem nu een sneak preview in ons portfolio en neem contact op voor een vrijblijvend activatieconcept.