Een b(r)and opbouwen tijdens de introductieweken
Eind augustus is het weer zover. In de studentensteden zoals Amsterdam, Rotterdam, Leiden, Leeuwarden, Groningen, Maastricht, Tilburg en Utrecht starten de introductieweken. Duizenden tieners en begin twintigers maken kennis met hun studiegenoten, hun nieuwe stad en het studentenleven. De ontgroening is gestart. Er wordt gefeest, gesport en gespeeld en de steden staan op hun kop. En hoewel er af en toe excessen zijn, is de algehele tendens positief. Iedereen is dicht bij elkaar en staat open voor nieuwe ervaringen. Er is geen beter moment om (nieuwe) studenten te bereiken dan tijdens deze periode. Maar hoe duik je in die wereld? Hoe sluit je aan met je merk en hoe activeer je deze doelgroep?
Activeren van gedrag
De afgelopen jaren organiseerden we vele activaties tijdens de introductieweken, voor veel verschillende merken en producten. De belangrijkste les, alsof die niet voor andere groepen geldt, is: sluit aan bij het gedachtegoed van de mensen op dat specifieke moment. Nieuwe studenten oriënteren zich in die eerste weken. Veel is onbekend. Studentenverenigingen willen nieuwe studenten binden en pakken uit. De interessante uitdaging is hoe je die verschillende partijen helpt om die weken succesvoller, makkelijker of gewoon leuker in te vullen. Kun je als merk bijvoorbeeld zorgen voor: betere navigatie of vervoer in de stad, een rustmoment, een gezonde boost, een spelvorm of voor voordelen op de langere termijn?
Productpromotie met beleving
De inzet van promotieteams tijdens de introductieweken is een gouden greep. Studenten die studenten aanspreken, dat werkt. Natuurlijk kun je eenvoudig kortingscoupons uitdelen, speciale actieflyers of pasjes, maar er is nog veel meer mogelijk. Wat dacht je van goodiebags en starterspakketten voor beginnende studenten, energy boosters, fruit, snelle maaltijden of sportabonnementen? Hoe leuk is het om specifieke activiteiten te sponsoren, of zelfs te faciliteren? Koude of warme sampling, kookdemonstraties of productdemo’s in spelvorm, de mogelijkheden zijn legio. Jouw merk als integraal onderdeel van de introductieweek, in het hart van de stad en dat van de student.
Beginnende studenten gaan zelf keuzes maken, omarmen nieuwe producten en merken, los van waar ze mee zijn opgegroeid. Van het kopen van meubels, tot zelf koken, van andere dranken tot eigen verzekeringen, er ontstaan nieuwe huishoudens en daarmee nieuwe kansen voor merken. Laat merken dat jouw merk er is. Introduceer en activeer.
Heb je een concreet idee en heb je hulp nodig bij de executie? Neem dan contact op via het contactformulier, algemene nummer of via sales@juicepromotions.nl